4.1.08

Et õpitu jääks südamesse...

Meie kooli inimestel algas uue aasta esimene tööpäev väljasõiduga Pärnusse, külla Pärnu Väikesele Vabakoolile. Juba kohtumise esimesed märgid olid kinnituseks (nt külakostiks toodud kommid olid täpselt samad, mis vastuvõtjatel juba laual... :)), et meie kohtumine ei ole juhuslik, vaid sellest võib sündida koostöö, mis on abiks mõlema kooli unistuste täitumisel!

Kohtumise teemaks oli "Õppija identiteediloome toetamine koolis". Seminari pidajaks oli mag Ilona Must, kes valgustab meid sel teemal siin blogis peagi veelgi põhjalikumalt! Avatud ruumi meetodiga leidsime kolm teemat, mis meile antud kohtumisel tähtsaks osutusid, lahendusi leidsid ja rakendamist ootavad:

1. PROBLEEM: Õppekava on liiga mahukas, elukauge ja teoreetiline. See maht hirmutab lisaks õppijale ka õpetajat. Õpetajal tekib hirm eksamite tasemetulemuste mittevastavuse ja bürokraatlike puuduste pärast, mis põhjustab madalat enesehinnangut, soodustab loovuse, emotsionaalsuse ja inimlikkuse kadu.

LAHENDUSED:
• Paindlik õpikute ja töövihikute kasutamine – need pole pühakirjad, mille täitmine on eesmärk omaette.

• Ühisürituste ja –esinemiste väljatöötamine ning ettevalmistamine õppekava teemade looval rakendamisel ning õppijate koostöös – nt muusikali, näitemängu kirjutamine, lavastamine eesti keele, muusikaõpetuse, tantsuõpetuse tundide ajal

• Teemade nimetamine elukeskselt – nt % leidmine = pangalaenu intressi arvutamine

• Lapsevanemate kaasamine töökohtade külastamisel, ekskursioonide läbiviimisel – siduda väljasõidud õppekava rakendusega

Tähtis on see, mis jääb südamesse...


2. VÕIMALUS – koostöö TERA ja Pärnu Väikese Vabakooli vahel

* MTÜ-de tasand – kogemuste vahetamine, nt kuidas suhelda KOV-ga

* veebikeskkondades kasuliku kogemuse vahetamine

* „Nupp nokib“ matemaatikavõistlus TERAs– kutsuda vabakool ka osalema!

* ÕOV koostöö

* Poisid! – Tartu-Pärnu ühisüritused

3. ÕPETAJA OOTUSED JA VAJADUSED – tiimitöö igal tasandil!

Ootused:
• austus, usaldus
• mõistmine ühiskonna tasandil
• õpetajatöö väärtustamine
• igale õpetajale õige koolitus, st hea personalitöö

Vajadused:
• hoolimine
• väljakutsed
• andmine, nt parem stardipositsioon õpilasele
• olla elu keskel
• suhtlemine

Kommentaare ei ole: