13.4.08

Et kõike ausalt ära rääkida pean alustama sõbrannast, kes tutvustas mulle Comeniuse projekti ja võimalust koolitada end välismaal (www.hkk.ee). Pean veel tunnistama, et välismaa oli alguses selle projekti juures köitvam kui koolitus. Otsisime lõpututest kataloogidest välja meid huvitava koolituse (ja kõige soojema maa) ning umbes nädala jagu õhtuid kulus selleks, et põhjendada, miks just meie oleme need, kes vajavad seda konkreetset koolitust kõige enam. Ainult kaks kuud küüntenärimist ja ootamist ning positiivne vastus oligi käes.
Koolituselt ja Küproselt ootasin ma palju. Päikest loomulikult, palju vabas õhus liikumist ja asjalikke meetodeid, mida saaks klassis kohe kergesti kasutada. Päikest, nagu te isegi nägite, me ei saanud, kuid kõike muud sain ma rohkem kui lootsin. Tähtis ei olnudki lõpuks see, milliseid nippe õppisime, sest paljusid mänge ja harjutusi olime kõik mingil eluetapil õpilaste ja õpetajatena läbi teinud, vaid see kuidas ja kellega me seda tegime. Õpetajaid oli Soomest, Poolast, Rumeeniast, Hispaaniast (s.h Tenerifelt), Potugalist (Madeiralt), Itaaliast, assistendid Küproselt ja Rootsist. Me kõik olime erinevate taustadega ja õpetasime erinevas vanuses ja erinevate vajadustega lapsi. Meie kambas oli õppealajuhatajaid, algklasside õpetajaid, tugiisikuid, nõustajaid-psühholooge, kurtide ja autistidega töötavaid õpetajaid. Me tegime palju rühmatöid, mängisime mänge, lahendasime probleemülesandeid, käisime ekskursioonidel,















kohaliku naise Sullaga külatuuril ja tema kodus, mägironimas, rannas, kaljudel päikeseloojangut vaatamas, öösel ujumas. Meie õhtusöögid kestsid tunde ja lõunapausid veetsime vihmastel päevadel kamina ees lobisedes.
Selle reisiga sain taaskord veidi targemaks. Ma ei saa öelda, et õppisin ennast tundma või teistega arvestama või seda, kuidas õpilasi motiveerida. Ma õppisin lihtsalt juurde. Avastasin nii mõndagi uut, taasavastasin midagi vana, motiveerisin eelkõige ennast, sain juurde nii mõnegi sõbra ja mälestuse, mida elu lõpuni kalliks pidada. Ma võin öelda, et kasvasin selle nädalaga palju suuremaks. Ja kõige selle pärast ma soovitan soojalt, kellel on veel seiklushimu ja kogemissoovi, kasutage see suurepärane võimalus ära ja sellest saab mitu korda kallim ja kaunim mälestus kui ükskõik millisest turismireisist.
PS. Mängude kirjeldused on minu ülemises sahtlis ja rohkem pilte näete www.nagi.ee/photos/piretraig

Kommentaare ei ole: