26.3.09

Õppija loovuse toetamine*


Prof Franz J. Mönks Hollandi Nijmegeni Ülikooli Andekuse Uurimise Keskusest kirjutab, et loovust edendav õpetaja täidab osaliselt või täielikult järgmisi käitumismalle:

1) julgustab iseseisvalt õppima ja paindlikult mõtlema,
2) on koostööaldis, tema õpetamisstiil on kohanduv/kohandatav,
3) viib ellu diferentseeritud õppekava/õpet,
4) ei arvusta õpilaste ideid, ettepanekuid,
5) talub "mõistlikke" vigu,
6) soodustab eneseanalüüsi ja aitab toime tulla tagasilöökidega,
7) võtab küsimusi tõsiselt,
8) tunnustab alternatiivseid soovitusi ja lahendusi,
9) hindab julgust samapalju kui õiget vastust,
10) kaitseb loovaid lapsi konformismi surve eest,
11) käitub toetavalt ja paindlikult.

Lastes julgustatakse:
1) avatust uutele ideedele ja kogemustele,
2) seiklusvaimu,
3) autonoomiat,
4) ego tugevust,
5) positiivset enesehinnangut ja enese teadvustamist,
6) tavapäratute lahenduste eelistamist,
7) ebaselguse taluvust ja riskitaluvust,
8) pinget pakkuvaid ja uusi õppimis- ning mõtlemisoskusi.


* allikas: ajakiri Haridus 3/2004

Kommentaare ei ole: