25.10.07

Kes on hea õpetaja - vastavad Kristi, Piret ja Kristi

"Eks kõige rohkem arendasid mind kutseaasta jooksul ikka mu kallid kolleegid, kes mind kunagi loomekriisis hätta pole jätnud. Sellises seltskonnas oli super hea olla nooremõpetaja," ütleb läbitud kutseaasta meenutuseks õpetaja Piret Raig.
Möödunud laupäeval said Tartu Erakooli õpetajad Kristi Saavaste, Piret Raig ja Kristi Adosson kätte õpetaja kutsetunnistused! TERA aardelaegas on neil tänulik jagatud kogemuste ja mõtete eest!

1. Millised on teie muljed kutseaastast?
Kristi Adosson: Minule jäi kutseaastast hea mulje. Selle põhjus peitub minu mentoris. Noore õpetaja jaoks on tähtis, et saaks igasuguste murede ja probleemide puhul abi usaldusväärselt, mõistvalt ja kogenud kolleegilt. Kõike seda ma sain ja saan nüüd ka veel :).

Piret Raig: Kutseaasta kui sellise idee on väga hea- noort õpetajat igati toetada, innustada, julgustada. Korraldusliku poole pealt on arenguruumi, aga nagu kuulda on olnud- iga aastaga läheb asi paremaks. Paremaks tähendab juba seda, et paberitööd jääb vähemaks :D Tähtis on ju ikka kvaliteet, mitte kvantiteet.

Kristi Saavaste: Esimesena meenub suur punane mapp, mis lõpuks kokku sai pandud. Selleks sai tehtud suur töö. Aasta jooksul tundusid nii mõnedki kirjutised tüütute kohustustena, kuid lõpptulemusena olen sesukohal, et kutseaasta oli kasulik. Natuke kahju oli sellest, et koolis ei olnud teist sama aine õpetajat, kellega oleks saanud ainealaseid küsimusi arutada.

2. Mis/kes jäi sellest perioodist eriti meelde?
Kristi A: J. Noormägi eetikateemaline loeng.
Piret : Kõige toredam kutseaasta juures oli üle mitme kuu kokku saada vanade
koolikaaslastega ja rääkida-kuulata üksteise muredest ja rõõmudest. Esimesel aastal oli paraku nii kiire, et muul ajal vanu sõpru eriti ei näinudki. Mõnus oli teada ja tunda, et sa pole üksi.
Kristi S: Meenub nagu eelpool öeldud mapp (mis) ja usun, et ka mentor (kes) ei
lähe kutseaasta teemat puudutades kunagi meelest.

3. Milliseid häid mõtteid said oma tööks kaasa?
Kristi A: Distsipliiniprobleeme võib ennetada kommidega :).
Piret : Kutseaasta kokkusaamistest ma konkreetseid mõtteid-võtteid oma tööks ei saanudki. Eks kõige rohkem arendasid mind kutseaasta jooksul ikka mu kallid kolleegid, kes mind kunagi loomekriisis hätta pole jätnud. Sellises seltskonnas oli super hea olla nooremõpetaja.
Kristi S: Häid mõtteid kogunes selle aasta jooksul tõesti palju ja sellele
aitasid kaasa eriti vaatlustunnid. Teiste tööd analüüsides õppis
palju. Häid mõtteid sai kaasa tunni alustamise, lõpetamise, metoodika,
distsipliini, närvide ja hääle hoidmise kohta :).

4. Kes on hea õpetaja?
Kristi A: See, kellel koostöö laste, lastevanemate ja kolleegidega sujub.
Piret: Hea õpetaja iseloomustamiseks võib vabalt kõiki kõige paremaid
iseloomuomadusi kasutada. Mina olen alati uskunud, et hea õpetaja
peaks olema nagu hea artist- oskama oma oleku ja olemusega publikut
köita ja tähelepanu endal hoida.

Kristi S:
Hea õpetaja on midagi tsirkuselõvi ja kivi vahepealset. Vahel tuleb
möiratada ja seista pea peal, vahel tuleb lobiseda nagu kivi. Ja kõige
tähtsam, et õpetaja seda kõike ise tahab.

Pildil: Kristi Saavaste, Piret Raig, Kristi Adosson

Kommentaare ei ole: