30.10.07

Keskuste päev "OLE NORMAALNE" - vaade lava taha


21. sajandi ühiskond esitab haridusele uued väljakutsed:
* koostööoskused,
* valmisolek suhelda erinevate inimestega (erinev vanus, sugu, rass, rahvus, jne),
* loovus,
* probleemide lahendamise oskus.


Kõik see, mis koolis toimub, peaks andma parimal tasemel ettevalmistuse tegelikuks eluks!
Mida enam suudab kool luua elulähedasi keskkondi ja integreerida õpitut igapäeva eluga,
anda kogemusi, mis tagavad suurepärase toimetuleku igapäevaelus, seda paremini ta oma missiooni täidab!
Ja veel, õpimotivatsiooni märkimisväärseks komponendiks on seosed tegeliku eluga ehk vastus küsimusele - kus ja miks mul seda kõike vaja läheb?

Keskuste päev TERAs


Esimese veerandi viimasel päeval oli TERAs kogu õppetöö korraldatud täiesti teistmoodi!
Toimus keskuste päev "OLE NORMAALNE!". Teema oli inspireeritud vajadusest teadvustada eelkõige 5.-9. klassi õpilastele kaaslasest hoolimise ja
sööklas viisaka käitumise tähtsust, meelemürkide kahjulikku toimet ning tutvustada lastele uusi põnevaid huviringe - LEGO robotiringi ning hip-hopi tantsuringi.
Algklassides tehti viisakusepuud, lauldi ja tantsiti.

5.-9. klassi õpilased loositi segarühmadeks, nii et igasse gruppi sattus erinevas vanuses, erinevast soost õpilasi.
Iga 20 minuti järel, pärast väikest pausi, liikusid grupid ühest keskusest teise. Selle päeva keskusteks olid:
1. Ole normaalne - ära mürgita oma meeli!
2. Ole normaalne kooliõde/-vend - ära kiusa kaasõpilast!
3. Käitu sööklas normaalselt!
4. Ole lihtsalt normaalne - 10 käsku, mis sa peaksid tegema, et olla normaalne, ja mida sina ei pea mitte tegema, et olla normaalne!
5. Normaalsed LEGO robotid ja lõputud võimalused lahendada probleeme!


Mida arvasid lapsed keskuste päevast?
MULLE MEELDIS TÄNA, SEST
- polnud tunde ja saime paljude teiste huvitavate ja vajalike asjadega tegeleda,
- ei olnud tavaline päev,
- päev oli väga lõbus ja huvitav,
- oli lõbus teistega koostööd teha,
- me õppisime väga kasulikke asju ja see oli väga lahe,
- ei pidanud õppima ja põnev oli,
- palju uusi asju saime teada,
- oli lahe; vahelduseks väga norm,
- tunde ei toimunud ja asjad olid huvitavad.

MULLE EI MEELDINUD, ET
- minu rühmas olid mõned inimesed, kes polnud sõbralikud,
- suuremad ülbasid vahepeal.

TAHAN VEEL ÖELDA, ET
- oli VÄGA LAHE!
- kordaks sellist päevaplaani! Parim päev selles veerandis koolis!
- võiks veel selliseid asju teha! (Autori kommentaar: see mõte kordus peaaegu kõigil tagasiside lehtedel)
- täna oli väga lahe päev.


Kui sel suvel tuli jutuks minu võimalik tööleasumine TERAsse, siis kostis üks mu headest sõpradest, kellega me tihti haridusteemadel dialoogi peame: "Kersti on unistaja ja idealist! Tegelikkuses on kõik hoopis teistsugune!" Aga mina olin lihtsalt unistanud koolist, kus erinevas vanuses õpilased teevad koostööd, õpivad üksteiselt ja õpetajalt ning leiavad loovaid lahendusi nende tegelikku elu puudutavatele küsimustele. Tänaseks olen kogenud, et TERAs on kõik võimalik!

Saladuseks jääb praegu veel see, kas siis oli õppimine või ei olnud õppimine:)?
Kas õppimine on tundides osalemine ja töövihiku täitmine?
Kas õppimine on koos loomine ja uute võimaluste avastamine?
Mida teie arvate, mis on õppimine?

Jääme põnevusega ootama õpetajate arvamusi ja kommentaare keskuste päevale!

Tänuga kõigile läbiviijatele ja korraldajatele,
Kersti

Kommentaare ei ole: