27.10.07

Poisid koolis - kõigi elu on põnevam!



26.-27. oktoobril toimus Tartu Erakooli õpetajatele AMI koolitaja Ene Kulasalu eestvedamisel koolitus "POISID KOOLIS". Kõik, kes ei saanud koolitusel osaleda, leiavad siit lühiülevaate sellest, kuidas arvestada õpetamisel poiste ainulaadsust!

TUNNIS:
* eesmärgista kõik tegevused põnevalt, et tekitada poisi huvi uue teema vastu ja konkureerida tema enda huvidega;

* näita, mida sa kavatsed tunnis teha, st visualiseeri tunnikava - selge ülevaade toetab poiste arusaamist ja huvi õpitava vastu;

* anna instruktsioone jaokaupa ja tule laua tagant välja - poisid tahavad sind näha;

* kasuta kujutlusharjutusi ning anna palju proovimise/katsetamise/läbitegemise rõõmu, sest poisid õpivad eelkõige silmade ja kogemuste kaudu;

* pingeliste olukordade lahendamiseks hoia klassiruumis vanapaberit (lase kägardada paber palliks ja visata);

* vahel on vaja poistele oma sõnumit mitu korda öelda, arvesta sellega, et poiste kuulmine on nõrgem ning nad võtavad vähem infot vastu kõrvadega (pigem nägemise ja kogemise kaudu);

* ole rahulik ja hoia pausi (60 sek!), et rahuneda ja mitte kahetseda öeldut-tehtut;

* poistel tuleb igavus peale, kui actionit pole;

* ära kunagi võrdle poisse tüdrukutega, sest nad on liiga erinevad, nt enesekontrolli võime saavutavad tüdrukud 5.5 aastaselt ja poisid 9. klassi teises pooles;

* kätlemisega tunni alguses ja lõpus tõmbad väänikud oma paati!

VAHETUNNIS:
*ole tähelepanelik, kas tegemist on kakluse või rüselusega (nb! poistel kulub vahetunnis 10 min rüselemisele ehk mängulisele kaklemisele, aga päris kakluses on tavaliselt löögid tugevad ja kogunevad pealtvaatajad!);

JA VEEL:
* hoia poisse, neil on rohkem stressi ja depressiooni;

* poiste hulgas on vähem neid, kes peavad viisi.

Kokkuvõtteks- kui arvestada õppetöös poiste hormonaalsete (nb! testosterooni - jõulisuse ja seksuaalsuete impulsside hormoon - märkimisväärselt kõrge tase), emotsionaalsete (kärsitus ja impulsiivsem käitumine) ja vaimsete iseärasustega (parem ajupoolkera- loovus, värvid, pildid, helid, suurepärane ruumiline taju, jms - on paremini arenenud) on õppetöö koolis oluliselt mitmekesisem ja põnevam!

Kommentaare ei ole: