13.2.08

Mis on õppimine?


"Emme, kui õpetaja meile raamatut ette loeb, siis käseb ta meil panna pead käte peale lauale. Aga mina tahan pilte ka näha!" /8-aastane tüdruk/
"Kas sellepärast on ajalugu mulle raske, et õpetaja ainult räägib, aga mina olen visuaalne õppija?" /14-aastane poiss/
"Palju lihtsam on rääkida sellest, mis on õpetamine, kui sellest, mis on õppimine." /20-aastane tudeng/

Möödunud nädalal kohtusid Mari-Mall, Marjeta, Kersti ja Liina Avatud Meele Instituudi koolitajate Koidu ja Anneliga, et ühiselt kavandada koostööd ÕPPIMISKESKSE KOOLI heaks. Selgus, et meil on AMI inimestega sarnased unistused koolist, kus on õnnelikud, rahulolevad ja motiveeritud õppijad. Nad otsivad “näidiskooli”, kus õppimiskeskuse hea praktika oleks rakendatud mitmekülgselt.

Kooli kui organisatsiooni jaoks tähendab õppimiskesksus ka õppivat organisatsiooni, kus reflekteeritakse oma uskumusi, tõekspidamisi ja kujundatakse soovitud tulemustele vastavat mõtte- ning tegutsemisviisi. Esimene küsimus, millele nii õppijad, lapsevanemad kui õpetajad ja kooli juhtkond vastama peavad, on “MIS ON ÕPPIMINE?”. Iga kooli vundamendiks on tema inimeste USKUMUSED, mis mõjutavad oluliselt meie suhteid, käitumist ja TULEMUSI/TAGAJÄRGI, mida saavutame. Seepärast on kasulik aeg-ajalt oma tõekspidamistele otsa vaadata ning kontrollida, kas nad viivad meid soovitud tulemusteni?

Kui ma oma magistritöö jaoks tegin vastavat uurimust, siis suurim üllatus minu jaoks oli, et ligi 90% õpetajatest, kes uuringus osalesid, vastasid, et nad pole kunagi varem mõelnudki, mis on õppimine. Õppimiskeskne kool eeldab kõigi osapoolte vahel sarnaseid arusaamu õppimisest.

TERA on suurepärane kool, kus hakata õppimiskeskset lähenemisviisi avastama, teadvustama ja rakendama, sest siin töötavad inimesed, kes hoolivad õppijast. Seda on näha nii läbi klassiuste aknaklaaside, kogeda nende poolt läbiviidud tundides, kui kuulda rahulolevate lastevanemate käest!

AGA MIS SINU ARVATES ON ÕPPIMINE?



Kommentaare ei ole: