Mina sattusin loosi tahtel osalema Krabi Põhikooli töötuppa. Töötoas tegeleti järgmiste teemadega:
- tutvustati koolimatemaatika arendusprojekti MMM (Mulle Meeldib Matemaatika). Vaatluse alla võeti hoopis teistsugune lähenemine protsentõpetusele. (http://zope.eenet.ee/mmmprojekt)
- tekstülesannete liigid I kooliastme matemaatika õpikutes ja töövihikutes (lektor Anu Palu)
- töö programmidega T-algebra ja WIRIS
- kuidas minust sai matemaatikaõpetaja/matemaatik? Kuidas motiveerida õpilasi tegelema matemaatikaga? Nendele küsimustele vastuse leidmiseks oli Tartu Ülikoolis läbi viidud ankeetküsitlus (ankeedile vastas 94 inimest, neist 65 tudengit, 24 õppejõudu ja 5 mitteõppejõudu). Eraldi tooksin välja ühe küsimuse: mida soovitate kasutada huvi suurendamiseks matemaatika vastu tänapäeva koolis? Esikohal oli õpetaja isiklik eeskuju, teisel kohal õpitunnustus õpilasele ja kolmandal kohal tehnika kasutamine tundides.
Lõpetuseks üks teadmine, mis mulle kusagile kumisema jäi.
4 etappi õpilase õppimises:
TEAB - on pähe õppinud
MÕISTAB - oskab oma sõnadega seletada, näiteid tuua
KASUTAB - lahendab ülesandeid
LOOB - mõtleb ise välja
Lisan mõtlemiseks 2 lihtsat ülesannet:
- Saalis on x meest ja y naist. Mida tähendab valem y = x + 2 ?
- Peeter mõtleb ühe arvu. Ta korrutab selle 3-ga, seejärel lahutab arvu 2 ja saab vastuseks arvu 25. Mis arvu Peeter mõtles?
Malle Saks, matemaatikaõpetaja
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar