16.11.07

8.—9. klassi õpilaste mõtteid sallivusest 16. novembril, sallivuspäeval


Minu arvates on sallivus see, kui
ma ei tee põhjuseta teistele halba
üksteist ei ignoreerita, arvestatakse teistega.
mõeldakse ka teiste inimeste peale, ollakse sõbralikud
kedagi ei halvustata, kõikidest peetakse lugu
igaüks aktsepteerib teist inimest just sellisena, nagu ta on, ja suhtleb temaga isegi siis, kui teised ei taha temaga suhelda
inimesed aktsepteerivad endast erinevaid inimesi ega kiusa neid
inimene, kes ei meeldi sulle, tuleb su juurde, aga sa ei näita seda välja ja lepid olukorraga

Ma ei salli, kui
· minu mõtted või riided või muud sellised teistele ei meeldi – see pole teiste asi, milliseid mõtteid või riideid ma kannan
· sildistatakse või antakse hinnanguid asjadele, mille kohta midagi ei teata
· teisi sõimatakse, suhtutakse halvasti. Ei meeldi ka see, kui unustatakse ”10 käsku”
· keegi karjub, möliseb, jookseb kogu aeg
· keegi arvab, et ta on teistest parem, targem, ilusam
· inimesed klatšivad või arutavad asju, mis otseselt neisse ei puutu
· inimesed lollitavad, mõnitavad. Lollitamine on nõme ja lapsik tegevus
· koolis valitseb vaenulik õhkkond ning kaasõpilaste põhieesmärk on, et sul läheks halvasti. Ei salli, kui irvitatakse teise üle, et tekitada enesetundesse ebakindlust
· mind mõnitatakse
· inimesed ei salli üksteist
· kui mu esinemist segatakse, sest siis läheb kõik valesti. Eriti ma ei salli, kui kaaslased pole mõistvad

Et olla sallivam, saan ma
vähem teiste mõttetute naljade üle naerda
vahel vait olla
silma kinni pigistada teise vea juures, nt kui ta ütleb mõne sõna naljakalt või on püksid valepidi, ei hakka ma teda veel maha tegema
muuta oma mõtteviisi nii, et ma mõtlen natuke ka teiste inimeste peale ja mitte ainult iseendale
suhelda ja rääkida rohkem inimestega
mõista rohkem teiste probleeme ja muresid
arvestada rohkem teistega ja üritan olla lahke
austada teisi inimesi leppida nende iseloomudega
suhtuda teistesse paremini

Õpilaste kirjutisi luges ja sõelus Mari-Mall

Kommentaare ei ole: