21.11.07

Käes on arenguvestluste aeg!

Pireti ema tuli koos Piretiga arenguvestluselt ja jagas oma muljeid sõbraga: "Ma ei teadnudki varem, et mu lapsel on nii tore õpetaja!" "Kuidas sa siis alles nüüd selle avastasid," imestas sõber. "Mõtle, me rääkisime vestlusel ainult Piretist!" ütles ema ja vaatas õnnelikult Piretile otsa.

Õpetaja kogemus:
"Tänu arenguvestlustele olen mina oma õpilasi paremini tundma õppinud. Paar kommentaari on olnud, et polnudki nii jube ja et see näitab õpilastele, et klassijuhataja hoolib."

Õpilase kogemus:
"Arenguvestlus andis mulle lisa-mõtlemisainet, kuhu minna peale põhikooli, ja teadmisi, et õpetaja on ka meie tuleviku peale mõelnud. Arenguvestlus näitas ka, mida mu ema mõtleb minu tulevikust ja elust, sest kodus me omal algatusel sellest tavaliselt ei räägi."


Veel möödunud sajandi lõpus tähendas õpetaja kutse kooli tulla nii õpilasele kui vanemale viimast võimalust lahendada õpilase koolikoerusi. Ometi on veel siiani lapsevanemaid, kes õpetajalt kutset arenguvestlusele tulla saades ehmatavad, et mis nüüd küll juhtunud on.
Õnneks lähtuvad tänapäeva õpilase, lastevanemate ja õpetajate vahelised kohtumised hoopis teistest eeldustest:
1) iga laps on ainulaadne,
2) kõik lapsed arenevad,
3) õpilase individuaalsel arendamisel on koostöö koduga möödapääsmatult vajalik,
4) koostöö aluseks on usaldus ja sarnane arusaam lapse arengust,
5) usalduslik koostöö aitab ennetada suuremad probleemid lapse arengus,
6) ükski elektrooniline kanal ei asenda silmast silma kohtumisi.

Kord küsiti minult koolitusel, et mis on arenguvestluste läbiviimise juures kõige tähtsam. Siiani olen veendunud, et selleks on õpetaja valmisolek. Minu kui õpetaja suhtumine arenguvestlusesse mõjutab seda, kuidas ma neid ette valmistan, millise meeleoluga peret vestlusele ootan, kuidas vestlusel käitun ja millise kogemusega vanemad koos lapsega vestluselt lahkuvad. Meie valmisolekud aga sõltuvad eelkõige meist enestest. Oli vist H. Ford see mees, kes ütles, et vahet pole, kas sa mõtled, et ma suudan või ei suuda, mõlemal juhul on sul õigus. Aga kasulikum on alati valida see uskumus, mis tagab minu ja minuga seotud inimeste rahulolu.

Mis siis pani Pireti ema üleöö õpetajast nii arvama? Ta ütles: "Ma tunnen, et õpetaja hoolib."
Iga kord, kui teeme valiku kellegagi isiklikult kohtuda, on see märk hoolimisest.

Ka TERAs on alanud arenguvestluste aeg! TERA hoolib.

Ilusaid ja sisukaid kohtumiskogemusi kõigile!

Kommentaare ei ole: